2016. május 3., kedd

nyers datolyakrémes csokoládés muffin

Az április vége- május eleje nálunk ünnepek áradata. Férjem szülinapja, nagy fiam, Deni, szülinapja és a kisebbem, Flo névnapja. Az a szokásunk, hogy mindenkit aznap ünneplünk amikor a napja van így kész kihívás a készülődés ráadásul mindenkinek pontos elképzelése van a kívánságait illetően. De ezzel a muffinnal mindenkit le lehet venni a lábáról. Mi ünnepekkor reggelire szoktuk fogyasztani de tízóraira, uzsonnára is kiváló. Gyerekeknek kiváló fehérje,vas és rost forrást. BLWző babáknak már egy éves kortól lehet adni ha a családban nincs dió allergia.


Hozzávalók:

1 csésze dió
1/2 csésze  aszalt szilva
1/2 csésze mazsola
1 csésze datolya
2 evőkanál kókuszzsír
2 evőkanál nyers kakaó
3 evőkanál kakaóvaj ( elhanyagolható)
kis meleg víz

3-4 órára beáztatom a diót, aszalt szilvát.A mazsolát és a datolyát csak egy órára szoktam..Majd a diót, szilvát és mazsolát aprítógépbe rakom és ledarálom amíg egy ragadós massza nem lesz.
Ekkor a legjobb lenne ha szilikon muffin formákba nyomkodnánk a masszát de nekem még nem sikerült megtalálnom a tökéletes szilikon formát, amiket próbáltam mindegyiknél a benne sült muffin átvette az ízét így én egy kerámia muffin forma lyukaiba nyomkodom a masszát úgy , hogy kis kosárkák legyenek, aljuk és peremük is legyen. Nem lesz sok, ebből a mennyiségből nekem 8 darab szokott kijönni.
2 órára berakom a fagyasztóba,hogy megdermedjen, addig elkészítem a krémet.
Göz felett felolvasztom a kakaóvajat.
Aprítóba rakom az áztatott datolyát, a kókuszzsírt. a kakaót és egy kis meleg vizet. Ledarálom az egészet amíg nem lesz krémállagú. Majd összekeverem a kakaóvajjal.
Majd a muffin formákba kanalazom, a kosárkákba amik addigra megdermedtek.
Visszateszem a fagyasztóba legalább 2 órára.



Fogyasztás előtt negyed órával kiveszem a fagyasztóból, majd kiveszem a muffin formákból a kosarakat és valamilyen gyümölccsel  díszitem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése