2016. június 4., szombat

NAGYON EGYSZERŰ EPRES MUFFIN

Tavaly sajnos lemaradtunk az eper befőzésről mert sajnos túl későn kaptunk észbe amikor már nem igazán volt eper így idén nagyon rákészültünk nehogy megint pórul járjunk. 2 este alatt dolgoztunk fel majdnem 30 kiló epret, főleg natúr lekvár lett belőle és fagyasztottuk a felét.,ez utóbbi majd jól jön télen turmixba,kásába.A feldolgozás alatt összegyűlt egy csomó szépséghibás eper,amit kidobni kár de sütibe még kiváló. Ma reggel nem igazán volt idő csak valami nagyon gyors és egyszerűre így született ez a muffin a gyerekeim és férjem örömére. Finom, puha és nagyon epres.







Hozzávalók 6-8 muffinhoz

130 gramm teljes kiőrlésű tönköly liszt
130 gramm félbarna tönköly liszt
1 tk sütőpor
1/2 kk szódabikarbóna 
csipet só
100 gramm rizsszirup vagy juhar, én most kukorica szirupot tettem bele
1 ek finomítatlan napraforgó olaj
kb. 1 bögre növényi tej, nekem most kókuszos köles tej ment bele
1/2 citrom leve
eper


A száraz hozzávalókat egy tálban összekevertem,majd a közepébe egy mélyedést csináltam, abba öntöttem a szirupot, tejet,olajat, citromlevét és elkezdtem összedolgozni a liszttel, majd folyamatosan adagolni hozzá a tejet amíg egy egyenletes masszát nem kaptam, ami se nem túl híg se nem túl szilárd. A muffin formámat kibéleltem muffin papírral és abba öntöttem a masszából háromnegyedig majd betoltam az előmelegített sütőbe 180 fokon ( nekem ez inkább 210 fok szokott lenni légkeveréses sütőben) 20-25 percre.

1 éves kortól nyugodtan adható BLWs babáknak

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése